Ik heb geen toegang tot het Railinformatie Portaal of krijg een leeg scherm.

Veelgestelde vraag

Inloggen kan vaak al zo gauw je een account hebt die gekoppeld is met de ProRail systemen (vaak omdat je al toegang hebben tot andere apps van ProRail). Toegang tot de data van het RP moet echter altijd aangevraagd worden door externen.

Het aanvragen van deze toegang gaat op precies dezelfde manier als geldt voor alle andere apps van ProRail: de desbetreffende administrator van jouw bedrijf kan in IDM voor zijn collega’s toegang aanvragen. Deze aanvraag gaat vervolgens naar de FB ter goedkeuring, waarbij hij dan het desbetreffende account de benodigde rechten geeft. Als je als gebruiker geen toegang hebt zijn er momenteel een aantal mogelijkheden:

  1. De gebruiker heeft nooit toegang aangevraagt voor het Railinformatie Portaal. Lange tijd geleden (ergens eind 2022), toen het RP net bestond, zijn alle toenmalige gebruikers van railDocs en het Informatieportaal toegang verleent tot RP. Dat was een eenmalige actie. Mocht je daarna toegang tot het railDocs of InformatiePortaal hebben aangevraagd, dan is deze alsnog ook toegang tot het RP gegeven. Uitzonderingen daargelaten.
  2. De gebruiker heeft toegang aangevraagd voor het RP, maar kan er nog steeds niet bij. Neem dan contact op met 088 2317100 of railinformatieportaal@prorail.nl.
  3. De gebruiker heeft nooit toegang gehad/aangevraagd tot zowel het IinformatiePortaal, railDocs als RP. Deze persoon is dus gewoon nieuw en moet via zijn administrator toegang aanvragen.
  4. De gebruiker kan wel inloggen maar krijgt een lege pagina.
    1. neem contact op met jouw adminstrator. Wellicht zijn er nog niet voldoende rechten toegekent.
    2. Mail naar railinformatieportaal@prorail.nl
    3. Leeg de cash van jouw browser. Dit wil ook nog wel eens helpen.

Meer over:

Heb je een vraag?

Wij helpen je graag verder. Vul het formulier in en wij geven binnen 24 uur antwoord!