Spoorstaat

Conditiedata

Spoorstaat geeft één gezamenlijk beeld over de conditie van de infra voor iedereen binnen ProRail op het gebied van Veilige Berijdbaarheid.

Spoorstaat opstarten Achtergrond en handleiding

Let op! Alleen ProRail medewerkers kunnen gebruik maken van Spoorstaat.

“Met één druk op de knop kunnen zien wat de conditie van de infra is”.
Dat was de opdracht waarmee het Spoorstaatteam in opdracht van directeur Assetmanagement aan de slag ging. Na ruim een jaar ontwikkeling is er een eerste versie van Spoorstaat beschikbaar. Met Spoorstaat is in één integraal overzicht inzicht van de conditie van zowel spoorstaven als wissels als bovenleiding te zien.

Een screenshot van een aantal schermen van de applicatie Spoorstaat.

Om landsdekkend te zien waar mogelijke problemen (veiligheidsoverschrijdingen) met onze infra kunnen ontstaan, worden deze conditienormoverschrijdingen in verschillende dashboards met kaarten, grafieken, tabellen en KPI’s  op een identieke herkenbare wijze getoond.​​​

De Spoorstaat dashboards zijn allen eenvoudig en eenduidig te begrijpen met dezelfde look&feel. Spoorstaat Overzicht toont managementinformatie in een integraal overzicht van alle soorten conditienormoverschrijdingen. Voor meer verdieping in specifieke soorten conditienormoverschrijdingen zijn er de "detaildasboards".

Naast Spoorstaat zijn er (via de startpagina van Spoorstaat) ook enkele andere dashboards te vinden op het gebied van Conditie. Zo zal je daar ook het dashboard TOBS (Ten Onrechte Bezet Spoor melding) en het Dashboard ProRail (met prestatie indicatoren van ProRail) kunnen aantreffen. De startpagina vind je via de eerder genoemde informatiepagina van Spoorstaat op SharePoint.

Heb je problemen/storingen in de software: bel 088 2317100
Heb je vragen, opmerkingen of tips, demo's en ondersteuning nodig? Mail ons!

Bekijk: Introductiefilm

Meer veelgestelde vragen

Meer over:

Heb je een vraag?

We helpen je graag! Vul het formulier in en we reageren op werkdagen binnen 24 uur.

Heb je een technisch probleem, zoals:

  1. Je kunt niet inloggen
  2. Je ziet een zwart scherm
  3. Er werkt iets niet
  4. Je bent je wachtwoord vergeten

Neem dan contact op met 088 2317100 (servicedesk ProRail)