: Helpdesk SpoorData
Wie overziet nog alle data en mogelijkheden die we nu en in de nabije toekomst tot onze beschikking hebben? Helpdesk.spoordata heeft dat overzicht en helpt je graag verder.
Kijk eerst bij de veelgestelde vragen. Staat daar het antwoord niet tussen?
- Stuur een email naar helpdesk.spoordata@prorail.nl
- Of gebruik ons contactformulier
- Of bel ons: 088-2315700 (maandag t/m vrijdag, 09.00-16.00 uur).
Heb je een technisch probleem? Bel 088 2317100 of mail naar servicedesk.prorail@prorail.nl.
Helpdesk SpoorData
Om de spoorbranche te helpen de weg te vinden in dit doolhof van data en technieken, zijn we gestart met de Helpdesk SpoorData. Ben je op zoek naar data of informatie? Heb je een kaart, een grafiek of een trendanalyse van één wissel of een heel PGO-gebied nodig? Stel je vraag aan de Helpdesk SpoorData. We kunnen je vervolgens vertellen waar en bij wie je de benodigde data kunt vinden, maar ook informatie leveren, een kaart voor je maken of een trendanalyse uitvoeren.
De achtergrond
De afgelopen jaren hebben we veel geïnvesteerd in verbetering van de datakwaliteit als basis onder ons asset management proces, onder andere in het Programma Spoordata. Verbeterprojecten gericht op bijvoorbeeld objectgegevens in SAP, betere en nieuwe meettreinen en het uitwisselen van data met ingenieursbureaus en onderhoudsaannemers, hebben geleid tot meer en betere configuratiedata en sturingsdata.
Daarnaast zijn er in hoog tempo nieuwe technieken beschikbaar gekomen om de beschikbare data te analyseren en toe te passen. Denk bijvoorbeeld aan data science, automatische beeldherkenning, nieuwe GIS-analysetools, business intelligence en dashboarding. De combinatie van meer en betere data plus nieuwe analysetechnieken maakt dat we een unieke kans hebben om in de komende (Samenspel-)tijd data gestuurd asset management nog verder vorm te geven.
De scope
We hebben de scope van de helpdesk samengevat in een datamodel voor configuratiedata en sturingsdata.
Wil je zelf op zoek naar een oplosgroep voor jouw probleem of zoek je een contactadres van een applicatie? Bekijk de documentatie.
Meestgestelde vragen
- Ik heb geen toegang tot het Railinformatie Portaal of krijg een leeg scherm.
- Toegang tot het Railinformatie Portaal
- Ik kan inloggen in Railinformatie Portaal maar zie niets.
- Ik heb een vraag over ProRail MEET of over het meetproces. Waar kan ik deze stellen?
- Kan het meetbedrijf tijdens de afstemming van de meetpakketten ook wijzigingsvoorstellen doen in ProRail MEET?
- Wat zijn de rollen product owner en meetbehoeftecoördinator binnen ProRail MEET?
- Wie kan de meetbehoefte aanpassen?
- Wordt in ProRail MEET alleen de meetbehoefte bijgehouden voor metingen met een meettrein?
- Welke meetdomeinen worden ondersteund door ProRail MEET?
- Hoe actueel is de spoorse data in ProRail MEET?