IPR

Configuratiedata Applicatie IPR

De Infra Project Ruimte (IPR) is dé centrale plek voor het beheren, delen en samenwerken aan infrastructurele projecten binnen onze organisatie.

Hier komen techniek, informatie en samenwerking samen. De IPR biedt structuur, overzicht en toegankelijkheid, zodat projectteams efficiënt kunnen werken aan betrouwbare en toekomstbestendige infrastructuur.  

Als een project gebruik maakt van de IPR krijgen alle betrokken partijen toegang tot de juiste infraproject ruimte. Bij ‘standaard’ toegang tot de IPR kun je in het voorportaal van de IPR de validatieserver GVS aanroepen.

Wil je toegang tot IPR dan kunnen ProRailers dit via ssp.prorail.nl IPR aanvragen. Externe partijen kunnen via hun aangewezen administrator binnen hun bedrijf IPR aanvragen.  

Wie gebruikt de IPR?

Projecten die werken met IMX-data vanaf versie 12 zullen gebruikmaken van de IPR om infraconfiguratiedata uit te wisselen. Hiermee verdwijnt het oude proces waarbij gegevens werden gedeeld via SharePoint of via de mail. Ontwerpende partijen gebruiken de IPR om hun ontwerp op te leveren en met andere vakdisciplines te delen, zodat deze integraal beoordeeld kunnen worden. Het uitwisselingsproces wordt transparanter en traceerbaarder en maakt een soepele integratie tussen de IMX-ontwerplagen mogelijk. Partijen die gebruik zullen maken van de IPR zijn onder andere Ingenieursbureaus, gegevensspecialisten van AM Informatie, technisch projectleiders, Post21-engineers en ProRail RVT. Zij worden gefaseerd aangesloten op de IPR. 

Toegang en valideren via de IPR

Op dit moment is er nog geen toegang mogelijk tot het IPR. T.z.t. zullen gebruikers door het project worden aangemeld als gebruiker. Hier biedt IPR de mogelijkheid om IMX-bestanden te valideren bij de Generieke Validatieservice (GVS). Zo kunnen alle ontwerpende partijen controleren of IMX-bestanden voldoen aan de kwaliteitseisen van een IMX-bestand, zowel op vorm als op inhoud.

Meer over:

Heb je een vraag?

Stel je vraag

We helpen je graag! We reageren op werkdagen binnen 24 uur.

Heb je een technisch probleem, zoals: kan niet inloggen, zie een zwart scherm, er werkt iets niet, ik ben mijn wachtwoord kwijt, et cetera.

Neem dan contact op met 088 2317100 (servicedesk ProRail).