Helpdesk Spoordata - Behind the scenes #2

Nieuws

19 oktober 2023

Wist jij dat er een centrale helpdesk Spoordata is voor vragen over configuratie-, sturings- of onderhoudsdata van ProRail? Of je nu een eenmalige vraag hebt over datalevering of behoefte hebt aan een diepgaande analyse, je hoeft niet zelf op zoek waar je deze vraag kunt stellen. De helpdesk zorgt dat jouw vraag op de juiste plek terecht komt en ziet er op toe dat je ook een reactie krijgt op je vraag.

Graag vertellen we je meer over de Helpdesk Spoordata. Daarom deze ‘behind the scenes’ met vandaag Meldingen over datakwaliteit in de spotlight.

Eerder verschenen in deze serie: Helpdesk Spoordata - Behind the scenes #1 - Wat gebeurt er met jouw vraag?

 

Datakwaliteit

Wanneer jij werkt met geodata en merkt dat de data niet klopt of niet volledig is, kun je dit melden bij de Helpdesk Spoordata. Die zorgt dat jouw melding op de juiste plek terecht komt zodat de data verbetert kan worden.

De data die we onder andere via RailMaps en onze mapservices ter beschikking stellen komt uit veel bronnen en ondergaat allerlei bewerkingen. De oorzaak van een ogenschijnlijk simpele datafout in RailMaps kan een complexe oorzaak hebben waarbij meer schakels in de dataketen betrokken zijn. 
Als gebruiker hoef je al die bronnen, processen en bewerkingen niet te kennen, laat staan dat je moet weten bij welke deskundige(n) je moet zijn om dataproblemen op te lossen. Het volstaat dat je je dataproblemen kunt melden bij de Helpdesk Spoordata. Die weet welke deskundigen moeten worden ingeschakeld om dataproblemen op te lossen.

Wij zijn blij met alle meldingen die we ontvangen, omdat we daarmee de kwaliteit van onze data verder kunnen verbeteren. Niet alleen voor jou als gebruiker, die de melding doet, maar voor de hele spoorsector.

Hoe kom ik in contact met de Helpdesk SpoorData? 

Meer over:

Heb je een vraag?

Wij helpen je graag verder. Vul het formulier in en wij geven binnen 24 uur antwoord!