Helpdesk Spoordata: Behind the scenes 1

Nieuws

5 oktober 2023

Wist jij dat er een centrale helpdesk Spoordata is voor vragen over configuratie-, sturings- of onderhoudsdata van ProRail? Of je nu een eenmalige vraag hebt over datalevering of behoefte hebt aan een diepgaande analyse, je hoeft niet zelf op zoek waar je deze vraag kunt stellen. De helpdesk zorgt dat jouw vraag op de juiste plek terecht komt en ziet er op toe dat je ook een reactie krijgt op je vraag.

Graag vertellen we je meer over de Helpdesk Spoordata. Daarom deze ‘behind the scenes’ met vandaag Wat gebeurt er met jouw vraag?

Stoppen met zoeken


ProRail kent veel specifieke loketten waar je terecht kunt met vragen over configuratie-, sturings- of onderhoudsdata. Weet je de weg naar het juiste loket? Dan kun je die weg gewoon bewandelen. Maar soms is het op voorhand niet meteen duidelijk waar je je vraag moet stellen. Het vinden van de juiste plek voor jouw vraag kan een lange en frustrerende zoektocht zijn.

Voortaan hoef je niet meer op zoek naar de plek waar je jouw vraag kunt stellen en duimen dat je die vraag op de juiste plek hebt gesteld. Voortaan stuur je jouw vraag gewoon naar de Helpdesk Spoordata. Dat kan per mail (helpdesk.spoordata@prorail.nl), telefoon (088-2315700) of via de ‘stel een vraag’- knop op www.spoordata.nlwww.railinformatieportaal.nl of www.railmaps.nl.

De Helpdesk Spoordata zorgt dat je vraag op de juiste plek terecht komt en dat je op de hoogte wordt gehouden van de voortgang van de behandeling van je vraag. Op eenvoudige vragen ontvang je binnen twee dagen antwoord. We streven er naar om ingewikkelder vragen binnen twee weken te beantwoorden. Soms is er echter meer tijd voor nodig. Bijvoorbeeld omdat je vraag complex is of omdat er extra zorgvuldigheid nodig is bij de beantwoording. In dat geval krijg je daarvan bericht met een uitleg van de reden en met een aangepaste reactietermijn. 
En natuurlijk ontvang je het antwoord op je vraag, zodat je verder kunt.

Win-Win!

Deze manier van werken is een win voor jou. Je kunt jouw vraag op één vast punt stellen en je blijft op de hoogte van de voortgang van de beantwoording.
Daarnaast is het een win voor de kwaliteit van onze dienstverlening. Door alle vragen op één punt te verzamelen ontstaat er inzicht waar we die mogelijk kunnen verbeteren.

Wat doe jij de volgende keer als je een vraag hebt over data van ProRail?

Hoe kom ik in contact met de Helpdesk SpoorData? 

Meer over:

Heb je een vraag?

Wij helpen je graag verder. Vul het formulier in en wij geven binnen 24 uur antwoord!