: Informatie-producten

Hier vind je een overzicht van onze producten die je helpen bij het vinden van informatie. Een informatieproduct is bijvoorbeeld een applicatie, een website, of een plek op het intranet van ProRail. Let op! Niet alle informatieproducten zijn publiek beschikbaar. Meestal moet je toegang aanvragen en in sommige gevallen zijn onze producten alleen beschikbaar voor bijvoorbeeld spooraannemers.

Op welke categorie wil je filteren?

Conditiedata

Conditiedata is data die iets zegt over de conditie van objecten. Denk dan aan de kwaliteit van een spoorstaaf of rijdraad (bovenleiding). Wij hebben meetapparatuur die die kwaliteit meet en opslaat in databases. Zo kunnen we (te) dunne bovenleiding of breuken in de spoorstaaf opsporen. Maar ook de ligging van het spoor wordt gemeten en bewaakt. Liggen de rails nog in een mooie lijn of zitten er inmiddels wat slingers, bulten of kuilen in. Daarnaast meten we ook het gewicht van een passerende trein en de wielkwaliteit. Middels sensoren worden we gealarmeerd als een wiel niet meer mooi rond is of als een trein te zwaar is. Al die gebreken kunnen storingen opleveren die we uiteraard willen voorkomen. Meten is weten.

  • SIGMA

    SIGMA is de tooling waarin ProRail samen met de ketenpartners de absolute spoorgeometrie in de dataset Permanente Vastlegging Spoorgeometrie (PVS) beheert.

    Over SIGMA
  • Spoorstaat

    Spoorstaat geeft één gezamenlijk beeld over de conditie van de infra voor iedereen binnen ProRail op het gebied van Veilige Berijdbaarheid.

    Over Spoorstaat
  • BBMS

    Het Branche Breed Monitoring Systeem (BBMS) biedt informatie over de conditie van de infra m.b.t.: baan, bovenleiding, wissels en spoorstaafdefecten.

    Over BBMS
  • ProRail MEET

    ProRail MEET is een kaart-gedreven applicatie die de verschillende onderdelen van het meetproces ondersteunt, de stappen om te komen tot de inwinning van conditiedata.

    Over ProRail MEET

Heb je een vraag?

We helpen je graag! Vul het formulier in en we reageren op werkdagen binnen 24 uur.

Heb je een technisch probleem, zoals:

  1. Je kunt niet inloggen
  2. Je ziet een zwart scherm
  3. Er werkt iets niet
  4. Je bent je wachtwoord vergeten

Neem dan contact op met 088 2317100 (servicedesk ProRail)