Heb je een vraag?
Waar je ook een vraag over hebt, wij helpen je verder. Vul het formulier in, klik op verzenden en wij geven binnen vierentwintig uur antwoord!
Direct naar de inhoud.
Nieuws
De Taskforce EAM slaat de handen ineen met Bert Steenbeek van Strukton voor een aanzienlijk aantal verbeteringen van configuratiedata. Elke twee weken bespreken we de vorderingen met elkaar. Het resultaat? De populatie van de configuratiedata in de Strukton PGO-gebieden heeft bij 14 Informatie Levering Specificaties (ILS-en) de gewenste KPI score van 99% voor ‘Populatie Op Orde’.
Allemaal configuratiedata, hoe beter deze is, hoe beter de basis voor het efficient en effectief kunnen plannen, ontwerpen, bouwen, beheren en sturen van de spoorfaciliteit. De configuratiedata is een fundament voor meer en beter samenspel in de informatieleverketen. Door de samenwerking met Strukton is de data van zo een kwaliteit dat dit een prima basis is om vast te stellen wat er in het projectgebied ligt. Het doorvoeren van dataverbeteringen in de Strukton PGO-gebieden is de opmaat naar het verder op orde brengen van de configuratiedata in heel Nederland.
Om de aantallen van de ILS-en op orde te brengen wordt er een vergelijking gemaakt tussen de dataset van Strukton en de dataset van ProRail. Als de gegevens in beide SAP systemen gelijk zijn, kan er vrijwel zeker gezegd worden dat deze aantallen kloppen. Het matchen van data scheelt handmatig uitzoekwerk in de Strukton PGO-gebieden. Zijn er verschillen tussen de systemen, dan gebruiken we meerdere tools voor het op orde brengen van de data. Tools zoals Railmaps, Raildocs, BIDmanager, Informatieportaal en Every Angle. Zijn er na de vergelijkingen van de systemen toch nog verschillen tussen de datasets, dan raadplegen we verschillende inspecteurs en vakspecialisten per gebied. Of we laten een buitenopname uitvoeren om de data op orde te brengen.
’Al geruime tijd werken wij samen met de Taskforce EAM om de assetdata te verbeteren. Deze samenwerking blijkt succesvol en verloopt in een goede sfeer. Voor de eerste 14 ILS-en hebben en houden wij onze assetdatabase synchroon met die van ProRail. Lopende wijzigingen en vernieuwing aan de infra zorgen ervoor dat we nooit 100% synchroon kunnen zijn. In een continu regelproces verwerken wij aan beiden zijde wijzigingen en houden elkaar scherp op kwaliteit.'
De huidige stand van zaken lees je in de onderstaande tabel. De 'Status Totaal' houdt in dat op aantallen of populatieniveau de data voor 99,10 % in beide systemen synchroon loopt.
De Taskforce werkt naast het op orde brengen van de ILS Draagconstructie Bovenleiding 1500V ook aan het op orde brengen van de ILS Bovenleiding 1500V en de ILS B-relais IXL. De komende maanden informeren wij jullie graag over de voortgang van de werkzaamheden omtrent de datasets die bij deze ILS-en horen. Hebben jullie suggesties voor welke ILS'en jullie op orde willen hebben? Wij vinden jullie inbreng belangrijk dus laat het ons weten voor 18 maart a.s. Breng jij de ILS in waar we mee aan de slag gaan, dan ontvang je een leuke paasattentie. Mail naar Leon Kneepkens, leon.kneepkens@prorail.nl of TaskforceEAM@prorail.nl
Als je onze website bezoekt dan krijg je daar cookies bij. Geen gevulde koeken of stroopwafels, maar tijdelijke digitale bestandjes. We gebruiken functionele, analytische en marketingcookies. De functionele cookies zijn nodig om deze website goed te laten werken. Die staan dus altijd aan. Voor de analytische cookies en marketingcookies kun je hieronder zelf toestemming geven. Meer informatie over onze cookies vind je in ons cookiebeleid.