InfraInformatie optimaliseert service en processen met overstap op Marval

Nieuws

Gepubliceerd op 8 september 2021

Dagelijks behandelt InfraInformatie vele mails om de informatie van onze assets goed te waarborgen in de systemen. De afgelopen periode zijn we achter de schermen druk bezig geweest met het optimaliseren van onze mailwisseling in het kader van een betere dienstverlening. Per 13 september a.s. zullen daarom de mails afgehandeld worden in Marval. Marval is ook het systeem waar ProRail Servicedesk of het SSP mee werkt en daarmee al bij velen bekend. Mails voor infrainformatie@prorail.nl en dataalsprofessie@prorail.nl, worden per 13 september doorgestuurd en afgehandeld in Marval. Klanten en relaties zijn inmiddels op de hoogte gebracht van de nieuwe werkwijze.

Een inkijkje in de vele requests

4.000 mails per kwartaal, dat is een behoorlijk aantal. Waar moet je dan aan denken? Gedurende een deelproject wordt aan de hand van de projectobjecten een lijst samengesteld waar de veranderingen zijn opgetekend. De aannemer voegt aan deze objecten gegevens toe in SAP. Aan het einde van een deelproject wordt gecontroleerd of alle data op orde is aan de hand van een checklist. Het is een check of de oplevering van projectdocumentatie en data in SAP correct staat. Op deze manier houden we de data up-to-date.

Het gemak van de overstap naar het nieuw systeem

Met de registratie in één systeem krijgen we nog meer grip op het optimaliseren van onze processen en daarmee onze service. De communicatie met klanten verloopt merendeels automatisch. Zo krijgen zij een requestnummer, contactpersoon (assignee) en worden zij op de hoogte gebracht van de status van hun request.  Jouw request kan je daarna volgen vanuit de self service portal. Op deze manier is het duidelijk waar in het proces de vraag of opdracht is. De verwachting is dat we requests sneller kunnen afhandelen, omdat we ons eigen werk beter in beeld hebben. Bovendien kunnen we intelligenter omgaan met alle data die we in Marval verzamelen, zodat we telkens het proces en service verder optimaliseren.  Met de overstap naar Marval doen we een stap in de juiste richting.

Denk en ontwikkel met ons mee

Begin dit jaar heeft Configuratiedata een onderzoek onder stakeholders gehouden. Hieruit bleek dat ‘helderheid over wie doet wat in het proces’ en ‘het werken met gebruiksvriendelijke systemen’ belangrijk is. Met de overstap naar Marval doen we een grote stap voorwaarts richting dit doel. Heb je ideeën, suggesties of een positief kritische opmerking hoe wij samen nóg beter kunnen zorgen goede configuratiedata? Post het onder dit bericht.

Goede Configuratiedata. We doen het samen.

Wie weten hier meer vanaf?

Bas Poelmann: Consultant Stevin voor AMI en bereikbaar voor al jouw vragen

Jan Driesse: Procesleider Informatiespecialisten en Infradatabeheerders 

Een afbeelding van het proces bij AM Informatie met betrekking tot verbetering van de fysieke configuratiedata.

Meer over:

Achterstand actualiteit geo-informatieproducten

Het kan je zijn opgevallen dat de actualiteit van onze geo-informatieproducten - zoals RailMaps, de basisbeheerkaart (BBK) en mapservices - niet is zoals je die van ons gewend bent.

Bekijk het volledige nieuwsbericht

Heb je een vraag?

Waar je ook een vraag over hebt, wij helpen je verder. Vul het formulier in, klik op verzenden en wij geven binnen vierentwintig uur antwoord!