Wat moet er in een objectenlijst bij het saneren van een wissel?

Veelgestelde vraag

Wanneer een wissel gesaneerd wordt, komt daar meestal een stuk recht spoor voor in de plaats. De tak die voor en na het wissel liggen worden vervolgens 1 lange tak. Via een objectenlijst is dat niet in direct te realiseren. 1 tak moet op TVTK gezet worden en de gegevens van die tak moeten toegevoegd worden aan de overblijvende tak.

Het probleem is dat een object met de operatiecode saneren in PLM, niet mee komt in de download van een invulprofiel. Hierdoor is het voor de aannemer niet mogelijk om de gegevens over te zetten.

Daarnaast komen de onderliggende objecten niet mee in het invulprofiel, dus ook die gegevens kunnen niet worden overgezet. En dan is het nog maar de vraag of een aannemer begrijpt wat er van hem/haar verwacht wordt in deze situatie.

Daarnaast kan het ook zijn dat de lange spoortak die ontstaat een nieuwe spoortaknaam gaat krijgen. Dit is het geval wanneer het wissel dat gesaneerd wordt een naamgevend wissel was. Het kan ook zijn dat een ander wissel naamgevend wissel gaat worden.

Wanneer de spoortaknaam wijzigt, kan het zijn dat andere objecten aangepast moeten worden. Bij een overwegbevloering wordt bijvoorbeeld de spoortaknaam ook vastgelegd.

In de bijlage vind je een stappenplan over hoe om te gaan met een te saneren wissel waar recht spoor voor in de plaats komt. Ook wordt er in getoond hoe je met 'enterprise search' alle objecten kunt vinden die de oude spoortaknaam in een kenmerk hebben staan.

Meer over:

Heb je een vraag?

Wij helpen je graag verder. Vul het formulier in en wij geven binnen 24 uur antwoord!

Helaas werkt deze functionaliteit momenteel niet. We zijn op zoek naar een oplossing. Mail je vraag naar helpdesk.spoordata@prorail.nl.