U bent hier

Weblogs Bas van Wijhe, ProRail

Zwitserse assetmanager SBB

Mooie start van een enerverende ervaring: InnoTrans 2018, Messe Berlin, 200.000 m2 groot, 138.000 bezoekers in 2016.

Voor mij als relatieve nieuweling binnen de spoorwereld is het een eye opener: echt alles wat enigszins met spoor(-berijding) te maken heeft is daar te vinden...

Als data specialist op het gebied van Way Side Monitoring binnen AM Informatie, had ik vooraf veel interesse in Way Side Monitoring Systemen en innovaties, Wagonherkenning, Sensoren in het algemeen, en vooral in contacten en samenwerken met Europese collega's werkzaam in dezelfde tak van sport.

Bas van Wijhe

Actieve signalering is het proces van het direct automatisch alarmeren van de Trein Dienst Leider op het moment dat er in zijn gebied een trein over een Quo Vadis of Hotbox rijdt waarbij een alarmwaarde wordt overschreden op het gebied van Aslast, Piekbelasting (vierkante wielen), Scheve belading, Heet wiel en/of Hete as.

Bij een alarmwaarde is er sprake van verhoogd ontsporingsrisico of risico op schade aan de infrastructuur of materieel.

De TDL heeft hiervoor per systeem en alarm een procedure: gecontroleerd tot stilstand op een plaats waar het kan, of een directe beheerste stop.

Alle blogs van