Weblogs

Too Busy

Ik ben zo’n 25 jaar werkzaam in informatievoorziening aan professionals, eerst bij het RijksInstituut voor Volksgezondheid en Milieu, later bij ProRail.

Bij beide organisaties speelde de vraag: Hoe realiseer je innovaties in informatievoorziening die het werk van de professional beter en makkelijker maken?

Bij beide organisaties was en is sprake van een kloof tussen informatiespecialisten aan de ene kant, en milieu- of spoorspecialisten aan de andere kant.

Het plaatje hierboven was lange tijd mijn favoriete cartoon om presentaties over dit onderwerp te beginnen.

Zwitserse assetmanager SBB

Mooie start van een enerverende ervaring: InnoTrans 2018, Messe Berlin, 200.000 m2 groot, 138.000 bezoekers in 2016.

Voor mij als relatieve nieuweling binnen de spoorwereld is het een eye opener: echt alles wat enigszins met spoor(-berijding) te maken heeft is daar te vinden...

Als data specialist op het gebied van Way Side Monitoring binnen AM Informatie, had ik vooraf veel interesse in Way Side Monitoring Systemen en innovaties, Wagonherkenning, Sensoren in het algemeen, en vooral in contacten en samenwerken met Europese collega's werkzaam in dezelfde tak van sport.

van versnelling naar voorspelling

Sneller, sneller, sneller. We willen sneller van A(msterdam) naar B(erlijn).

Storingen moeten sneller worden verholpen. Het onderhoud moet in een kortere tijd, dus sneller plaatsvinden.

We willen sneller besluiten en hebben dus sneller behoefte aan informatie.

Dat betekent dat we sneller data moeten verwerken, inwinnen en meten.

We denken namelijk door sneller te meten, sneller te weten.

Dat vraagt om versnelling. En laten we die versnelling nu toevallig weer meten.

Pagina's

Alle blogs van